Norra Vallbyfrågan
Bidrar du till att det är fint och undanplockat på Norra Vallbyskolan?

tisdag 29 mars 2011

Pricken !!!

Idag har ena Blåbär börjat jobba med bokstaven Pp. Vi gick läste den vackra men också sorgliga berättelsen om lilla Pricken. Jag kommer ihåg att jag älskade sagan om Pricken när jag var liten. Om den lilla prickiga kaninen, utanförskapet och mötet med nya kaninvänner. Jag tror att sagan berörde många av barnen och när vi läst klart och pratat lite fick de skriva egna små sagor om Pricken. De kom att handla om Pricken som började skolan, Pricken som blev kär, Pricken gick till affären och en massa annat. Det är roligt att ta del av barnens otroliga fantasi. Tänk...barnen vet direkt vad de ska skriva om... Det är så härligt ! Nu ser jag fram emot att få höra deras små sagor på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar