Norra Vallbyfrågan
Bidrar du till att det är fint och undanplockat på Norra Vallbyskolan?

tisdag 26 april 2011

Elevråd

I morgon är det elevråd på skolan. Vi har förberett oss idag, och vår representant kommer att ta med några punkter till mötet. Några av dessa kom upp redan på vårt klassråd, Grön skolgård, att alla får vara med och leka, Varför är maten viktig?, och vår utebod. Jag tycker att barnen är jätteduktiga på att resonera, lyfta kloka frågor och komma med bra ideér som främjar delaktighet och ett demokratiskt arbetssätt.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Jag läser på denna sida flera gånger i veckan. Jag tycker att det är jätteroligt att kunna följa vad som händer i skolan. Och även om jag inte skriver några kommentarer, så vill jag på detta vis, visa att jag läser och besöker sidan och att jag uppskattar den mycket!!

    Fortsätt så =)

    SvaraRadera