Norra Vallbyfrågan
Bidrar du till att det är fint och undanplockat på Norra Vallbyskolan?

måndag 15 augusti 2011

Snart är det dags igen !!!

Nu börjar det långa lovet ta slut. Jag hoppas att ni alla har haft en bra sommar. Idag började jag jobba igen. Några av er träffade jag idag, några av er kanske inte kommer förrän på måndag när skolan börjar. Tänk att det snart är 2 månader sedan vi stod där i solskenet och sjöng "Sommarlov..." Mitt sommarlov har varit skönt. Jag har varit här hemma i Västerås ganska mycket, åkt på små utflykter, varit i Italien och tältat ett par nätter i Riddarhyttan. Det ska bli spännande att höra vad ni har gjort nu när ni verkligen haft chansen att fånga dagen !!! Kanske har någon av er badat, plockat blommor, läst en bra bok eller besökt en plats där ni inte brukar vara. Idag har jag grejat lite inför skolstarten. Vårt klassrum blir jättefint, jag hoppas att ni kommer att trivas i det. Det är ljust och fint och på väggen hänger smartboarden som ni var så glada för att vi skulle få. Nu saknas bara alla ni. I rummet intill kommer 2b att gå. De har fått en ny lärare som heter Petra. Hanna jobbar på förskolan nu. Förra veckan träffade jag Jenny. Hon har fått en liten flicka nu som heter Emelie och de lovade att komma och hälsa på oss i höst. Nu hoppas jag att ni njuter av era sista dagar på sommarlovet och känner glädje inför skolstarten. Jag längtar jättemycket efter er. På måndag när skolan börjar får era föräldrar gärna vara med den första stunden i klassrummet, sen äter vi glass tillsammans och firar att skolan har börjat. Vi samlas utanför vårt nya klassrum klockan 9.00 (på baksidan vid idrottssalen). Skoldagen slutar klockan 13.00. Ha det så bra, kram kram från Cilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar