Norra Vallbyfrågan
Bidrar du till att det är fint och undanplockat på Norra Vallbyskolan?

tisdag 10 april 2012

Nu är vi igång igen


Efter ett lov brukar jag alltid tänka på vad barnen tänker när de ska gå tillbaka till skolan. Jag hoppas naturligtvis att de somnat gott kvällen innan och längtar efter skolan och sina vänner. I morse när jag öppnade min mail såg jag att jag fått ett mail av en flicka klockan 06.53. Hon hade skrivit: hej Cilla godmorgon

Det mailet gjorde mig glad och när jag träffade henne möttes jag av en stor kram och en sprudlande glad flicka, redo att hoppa på badbussen : )
Sådana dagar är det extra roligt att vara lärare. Och jag såg att barnen var glada över att träffas igen, ALLA. De var lite extra nära varandra, knuffades lite extra mycket med sina väskor och såg så glada ut.

1 kommentar:

  1. Grattis till dig, Cilla, som har en sådan klass.

    Och grattis till klassen, som har en sådan Cilla!

    Fortsätt vara rädda om varandra, och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera