Norra Vallbyfrågan
Bidrar du till att det är fint och undanplockat på Norra Vallbyskolan?

måndag 12 mars 2012

Storybird

För någon vecka sedan skickade jag ut en länk om att det fanns ett program som heter Storybird. www.storybird.com  där ni kan skapa konto och göra egna sagor. I helgen fick jag en sådan saga av ett av barnen i klassen och idag gjorde vi en gemensam storybird. Några timmar senare hade ett annat barn skickat en saga som han gjort direkt efter skolan. Tänk vilket ansvar de tar för sitt eget lärande, vilket mod de har att prova nytt. Ni som gör sagor, skicka gärna embed gadget koden (regular) till mig så publicerar jag på bloggen. I ett annat av dagens inlägg kan ni läsa sagan som Blåbär skrev. / Cilla

5 kommentarer:

  1. Idag ska jag besöka sidan storybird/ Elicia

    SvaraRadera
  2. Vart hittar man embed gadget koden??? Elicia har skrivit en saga men vet inte hur vi ska skicka den till bloggen ???? /Elicias mamma

    SvaraRadera
  3. Hej Elicia ! vad roligt. Du ska öppna storybird och den saga du gjort. Du måste nog klicka på you för att se den. Sen klickar du på send to friend (precis ovanför din storybird) om du vill skicka den till någon. Men om du vill att jag lägger ut den på bloggen måste du även klicka på embed & badges och kopiera koden vid den näst översta bilden (regular) på din photostory och maila koden till mig.

    SvaraRadera
  4. Svante Andersson14 mars, 2012 22:03

    Hur många av klassens barn har skrivit en saga på Storybird?

    SvaraRadera
  5. Blåbär har gjort det i skolan och många har provat hemifrån.

    SvaraRadera