Norra Vallbyfrågan
Bidrar du till att det är fint och undanplockat på Norra Vallbyskolan?

måndag 10 maj 2010

Vår första gemensamma upplevelse...

Idag fick barnen följa med mig till ett av treornas klasrum. Jag hade planerat en "upptakt" inför kommande gemensamma upplevelser. När vi satt i ringen på golvet visade jag ett brev som jag hade med mig. Det var ett brunt kuvert och på det stod det till 1c på Norra Vallby. Barnen var överrens om att det var till dem. I kuvertet låg en liten lapp där det stod:



Hej alla barn !Jag heter Mini. Jag är pytteliten, jag är bara 22 cm lång. Förra veckan, när Cilla och Annika var och hälsade på er var jag utanför ert fönster och smög. Såg ni mig ?Jag skulle så gärna vilja gå i skolan.Om ni ser mig på skolgården kan ni väl ropa på mig. Ropa på Mini.Förresten så har jag en liten magisk sten. Så om ni hittar en röd liten sten så är det min.


Kram så länge från Mini


Vi bestämde oss för att skriva ett brev tillbaka. Ett brev som vi skulle lägga på den plats där Mini varit och lämnat sitt. Kanske vågar han komma tillbaka. Kanske läser han brevet och hör av sig igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar