Norra Vallbyfrågan
Bidrar du till att det är fint och undanplockat på Norra Vallbyskolan?

fredag 15 oktober 2010

Disco

I morse ställde jag ut vårt staffli i hallen. På det satt inbjudan till kvällens disco. Å vad barnen har pratat om och längtat till ikväll. Det är det första discot för många. Och tänk att få gå på disco i skolans gymnastiksal. - På kvällen, dessutom !!! Barnen pratade om vad de skulle ha på sig, hur de skulle fixa frisyren och visade mig hur de skulle dansa. Jag lovar att det var barn med pirr i magen. . . Och jag minns själv de första discona, på Rösegårdsskolan, på Fridhemskolan och Håkantorp. Tänk vad mysigt det är att vara att vara liten, att ha så många kompisar så nära hela dagarna, att få upptäcka och pröva nytt hela tiden. Jag tror och hoppas att de får en jätterolig kväll, jag tänker på dem. Och på måndag kommer jag nog mötas av barn som med glädje berättar om fredagens disco och ser fram emot nästa fest - klassfesten. GOA UNGAR !!! Hoppas ni får kul och är rädda om varandra.

2 kommentarer:

  1. Det va en mycket förväntansfull och uppspelt son vi körde till Discot i fredags.
    Och samma status va det på honom när vi hämtade honom. Dock något tröttare.
    När han skulle berätta om kvällen så gällde det att vara med då det var en väldigt osammanhängande berättelse.
    Sammantaget så tyckte han att det va kul att det va så mycket folk/barn. Det var bra musik och han hade dansat lite grann. Bäst under kvällen var att klättra i ribbstolarna och titta på alla som dansade.

    Sämst va att han ej kunde köpa popcorn... Vi blev mycket förvånade över detta då vi hade sett till att han hade 3st 20:or med sig för att kunna "roa sig" ordentligt.
    Han förklarade att han inte kunde köpa popcornen för att de kostade en 5-krona och han hade "bara" 3st 20:or. (han va även lite arg på oss som inte hade skickat med pengar till popcorn)
    Som tur var så hade en kompis en 5-krona till övers, som han var snäll och lånade ut...

    Nu blir det till att leka affär hemma.=)

    SvaraRadera
  2. Å, tänk så det kan vara... Visst är det mysigt, just nu när barnen har så otroligt mycket nya upptäckter som väntar dem. Det vi vuxna ibland tar för givet är ju inte alls självklart för dem. Nu blir det till att plugga matte...nästa gång kanske han köper 12*popcorn. : ) Lyckliga du förälder, och lyckliga jag som är fröken.

    SvaraRadera